ne biçim şeyler…

Kitap; 1453 – Roger Crowley

sbk

Yaz demek; kitap demek.
Popüler, suyu çıkmış, saptırılmış bir Osmanlı tarihinin dışında, o zamanların Konstantinopolis’inin fethine dair yazılmış ve sağlam kaynaklarla örülmüş bir kitap. Küçük ama tuğla gibi bir kitap. Konu büyük oranda savaş ve kuşatma stratejisi üzerine kurulu olduğundan, belki de ilgimi çeker diyerek elime alıp bir daha da bırakamadığım bir kitap. Aslında sadece içeriği ve konusuyla değil, kitapta ideal ve çekici bir tarih anlatıcılığı var. Tarih nasıl anlatılır? Veya Tarih anlatıcılığı nasıl olmalıdır? sorusunun en güzel cevabıdır. Son zamanlarda bundan daha iyi bir tarih anlatım tarzı görmedim, okumadım. Roger Crowley 1453 – İstanbul kuşatmasını mükemmel bir üslupla birlikte, hiç de bıktırmadan anlatmış. Elime ilk aldığımda Osmanlı tarihine dair bu kitabı bu kadar sevebileceğimi düşünmemiştim. Biliriz ki; bu kuşatmanın en ilginç yönü karadan Haliç’e indirilen gemilerdir. Fakat kitapla birlikte aslında gemi meselesinin İstanbul kuşatmasının bütününe bakıldığında en sıradan olaylarından biri olduğunu anlıyorsunuz. Kitap henüz bitmeden yazarın bir diğer kitabı olan “İmparatorların Denizi Akdeniz”i de kütüphaneme alıp, okunacaklar listesine ekledim.

Yorumlar kapatıldı.