ne biçim şeyler…

Teke Yöresinden Bitkiler – 4

Teke yarımadasında gördüğüm ilginç bitkilerden bir tanesi de işte bu ağaç. Bu ağacı ilk kez gördüğümde çok şaşırmıştım çünkü ne bu ağacı ne de bu ağaç türüne benzer bir ağacı daha önce Ege dahil hiçbir yerde görmedim.  Üstelik oldukça büyük meyveleri de var. Aynı şekilde Teke yarımadasında da bu ağacı sadece tek bir yerde gördüm. Bu yaz fotoğrafını çekmek istemiştim ama fırsat bulamamıştım. Geçtiğimiz gün tam da bu ağacın olduğu yerden geçecektim, fotoğrafını çekmek için makinamı yanıma aldım ama ağacı görmeden önce “sonbahar geldi, şimdi yapraklarını dökmüştür” diye düşünüp üzülmüştüm. Ama tam tersi çıktı. Güzel görünümlü ve yaklaşık bir limon büyüklüğünde olan, kimisi daha büyük, yeşil renkli meyveleri var. Yaprakları oldukça büyük ve geniş. Sonbahar mevsiminde olmamıza rağmen yaprak dökmemiş. Gövdesi çok az da olsa palmiye ağacını anımsatsa da oldukça farklı. Tropik bir ağaç olduğunu düşünüyorum. Belki de bulunduğu yere bilinçli olarak dikilmiş olabilir, fakat çok sağlıklı ve iyi yetişmiş bir ağaç.

Yorumlar kapatıldı.