ne biçim şeyler…

Teke Yöresinden Bitkiler – 1

Burada, Likya Bölgesinde, diğer ismiyle Teke Yöresinde, bazen daha önce hiç görmediğim, güzel ve farklı bitkilere, ağaçlara rastlıyorum. Bunları daha önce ne Ege Bölgesi’nde ne de başka bir yerde gördüm. Muhtemelen farklı yerlerde de vardır fakat ben daha önce hiç görmedim. Bu bitkiyi bu hafta gördüm ve fotoğrafını çekip burada paylaşmak istedim. Bu ağacımsı ve kaktüse benzeyen güzel bitkinin boyu 3-4 metre civarı var. Etrafında ona benzeyen başka bir bitki göremedim. Fakat hemen yanıbaşındaki geniş yapraklı bitkiyle aynı tür olmalarına rağmen sadece sağ taraftaki bu kadar büyük ve uzun bir şekil almış. Ne türü, ne de kendisiyle ilgili herhangi bir bilgiye sahip değilim ama güzel ve ender bulunan bir ağacımsı olduğu belli. Arada bir buradan, Likya’ya özgü, Likya bölgesinde gördüğüm, bu güzel canlıların fotoğraflarını paylaşmak istiyorum.

Sonradan Ekleme: Bu bitkiyi bu hafta Adana Çukurova’da bir yol kenarında da gördüm.

Yorumlar kapatıldı.