ne biçim şeyler…

Patara Meclis Binası (mı?) 2

Prf. Dr. Sencer Şahin’in Patara’da bulunan ve “meclis binası” olarak tanımlanan yapı için verdiği bir diğer açıklamaya yer vermek istiyorum;

SENCER ŞAHİN: “PATARA’DAKİ BİNA DÜNYANIN İLK MECLİS BİNASI DEĞİLDİR, BU YAPI GERÇEKTE TOPLANTI SALONU ODEİON (MÜZİKHOL)’DUR”
Prof. Dr. Sencer Şahin (Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri Bölümü Eski Başkanı) “Kültür mirasıyla yaşamak gerçekten çok zor. Patara’da yapılan kazılar sonucu ortaya çıkan meclis binasının dünyanın bilinen ilk meclis binası olduğunu iddia edenler için şaşırıyor ve hayrete düşüyorum. İddia eden kişinin elinde belgesi olması gerekir. Ben bu endişelerimi bir rapor halinde zamanın Meclis Başkanlarına Bülent Arınç ve Köksal Toptan’a ilettim. Hatta Antalya Valisine de bir rapor halinde sundum. Benim raporumu dikkate almadılar. İddia ettikleri gibi Patara’daki meclis binası dedikleri, dünyanın bilinen ilk meclis binası değildir. Bu yapı gerçekte sadece belediye toplantı salonu odeion ( müzikhol ) binasıdır. Odeion binasının en büyük özelliği akustiktir. Patara bölgesinde 23 kent var. Bu kentler önceden kararlaştırılan bir kentte yılda bir ekim ayında toplanıyorlardı. Halk meclisinin sayısı 2 bin, Danışma Meclisinin sayısı 2 bindir. 4 Bin kişi yılda bir ekim ayında toplanırlar ve imparator başrahibi ve danışma sekreterini seçerlerdi. Likya Birliği federatif bir devlet diye günümüzde Türkiye’de başkanlık sistemi için kılıf hazırlanıyor. Federatif bir devlet sistemi için zemin hazırlanıyor. Federatif sistem bu ülkeyi paramparça edecektir. Tarih restore edilmemeli, konservesyon edilmelidir. Yıkılmış bir tarihi binayı yapalım turist gelsin diyoruz ama bu yanlış, aslını korumak lazım. Yani son durum bina olduğu gibi yıkık kalsın.Türkiye’de arkeoloji batağa saplanmış durumda, arkeoloji ile uğraşanlar yaptıkları kazı için o yörede yaşamış devletin, uygarlığın kültürünü,dilini bilmek zorundadır” dedi.

Yorumlar kapatıldı.